Saturday, July 5, 2008

Pasar Seafood yang Serba Indah


Kalaulah semua pasar makanan laut rajin menyusun merchandise mereka sebegini artistik dan kemas, aku mungkin akan lebih rajin ke pasar dan memasak.


Adakah pelik, thrill yang aku rasa ketika melihat segala makanan laut di pasar ini adalah thrill yang sama aku rasa ketika melihat pakaian dan kasut cantik yang aku mahukan?









Semua gambar tidak diedit dan ditangkap oleh kawan aku Jipo dengan kamera digital biasa.


Sungguh mengagumkan, tapi cara penjaga gerai menyusun makanan lautnya boleh buat aku begitu gembira.
Siapa kata pekerjaan fishmonger itu hina dan membosankan? Kalaulah dedikasi sebegini dapat wujud dalam setiap pekerjaan, tentu there would be a lot more happy people and beauty in this world.

13 comments:

Pourpres~ said...

rajinnye. Where is this?

magenta said...

Venezia. Hehe.

Dila Raden said...

tiba-tiba..aku..

..

lapar

47 said...

calamari rings!

magenta said...

Dila: Haha samalah, gambar2 ni kalau diview awal pagi memang akan membuat orang sangat lapar.

47: Perfect for making sotong goreng tepung!

broken_nigina said...

"Adakah pelik, thrill yang aku rasa ketika melihat segala makanan laut di pasar ini adalah thrill yang sama aku rasa ketika melihat pakaian dan kasut cantik yang aku mahukan?"

tak pelik.
sebab gua pon rasa benda yang sama.

jipo said...

ntah la,aku tgk gamba ni teringat Chef Wan dan pamplet Giant...haha..apa la otak aku ni

pasar basah ni nmpak best sbb diorg letak hiasan mcm daun sup, pastuh susun elok2 dan x penuhkan tray tuh...still nampak ais..tu yg nampak mcm iklan...kemas.

aku igt lagi magenta dan aku ada sentuh2 lagi ketam hidup,etc..hahaha

erm said...

malas masak...salahkan susunan ikan

ces

Matematis Muda said...

kalaulah
semua itu
free belaka
huhu
syurga~~~

magenta said...

Broken Nigina: Haha bagus2.

Jipo: Ada fetish kat pamphlet Giant ke hang ni? Haha. Aku ingat aku pose kat sebelah ikan tu buat gaya macam sedap gila.

Erm: Aku tak malas masak. Aku pernah masak hampir tiap-tiap hari untuk bertahun-tahun.

Matematis Muda: Haha, you wish!

erm said...

tunjuk bukti sket.colourful pictures pleesh

Anonymous said...

hi, i know that this is totally random tp g youtube n carik 'seattle fish'... pengajaran die tak kesah la keje jenis ape pon, it's up to us to make it fun...

sgt entertaining...

magenta said...

Erm: Nanti2 lah.

Anonymous: Hey, thanks! You're right, it is entertaining.