Wednesday, April 23, 2008

Wondering

Why are there so many ugly people around?


Jap, jap, let me rephrase: Kenapa ramai sangat orang suka memburukkan diri mereka yang sebenarnya, tak ada lah buruk sangat pada asalnya?


Aku baru lepas melihat satu laman fotografi yang berpusat di Kuala Lumpur. Selepas setiap klik, aku wince dan flinch. Huarghh! Horror!


Terlalu banyak mekap
.


Aku tak faham kenapa the vampire look is in. Mata lebam, muka putih tiga shades dari
pada leher, bibir pucat dan bulu mata labah-labah.


Aku yakin, apabila usia mereka 30, mereka akan kelihatan seperti 50.


Aku juga yakin 70% wanita di Kuala Lumpur tak reti memilih foundation. Mustahil mereka merasakan foundation yang membuatkan muka mereka 3 kali ganda lebih putih dari leher itu attractive. Dan kebanyakan wanita Asia mempunyai tona warna yang warm instead of cool, jadi pilihlah bedak dan foundation yang mempunyai yellow undertones instead of blue undertones.


Dan, liquid eyeliner and blue eyeshadow is not for everyone. Bersoleklah di bawah lampu kalimantang di malam hari instead of lampu toilet.


The last time I checked, make up is used to accentuate features, not make you look like you came out of an Asian horror film. And the aim is to make you look like you aren’t wearing any. Adakah aku salah?


Aku nak off comments. Takut ada perempuan-perempuan buruk bermekap tebal serang. He he he.